Zeptejte se,
rádi Vám poradíme.
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Přehledné porovnání operativního leasingu, jeho výhody a rozdíly proti úvěru či nákupu vozu ,,po staru”. Více informací zde
Rychlé odkazy
Čtení všech informací nemusí být pro každého. Zakládáme si na osobním přístupu a rádi Vám pomůžeme s výběrem. Stačí si vybrat! Kontaktujte naše prodejce
Potřebujete objednat do servisu? Objednejte se online nebo kontaktujte naše servisní poradce, kteří se s Vámi dohodnou na konkrétním termínu.
Otevírací doba servisu Škoda: PO – PÁ 7:00 – 17:00
Otevírací doba servisu VW, SEAT: PO – PÁ 7:00 – 17:00
David Brož
Vedoucí servisu Škoda
+420 739 099 988
broz@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Tomáš Serbus
Servisní poradce
+420 730 158 503
serbus@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Radek Fidrich
Vedoucí servisu VW, SEAT
+420 739 093 930
fidrich@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Lukáš Hujer
Servisní poradce
+420 739 602 557
hujer@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
V počátcích nesla mladoboleslavská automobilka příjmení zakladatelů firmy Laurin & Klement, a to se projevilo i na logu prvních automobilů vyrobených v roce 1905. Kruhové logo bylo vyobrazeno v secesním stylu s iniciálami L&K. Po obvodu mělo vavřínový věnec odkazující na úspěchy značky v motoristickém sportu.
Ochranná známka Škoda s okřídleným šípem byla nejprve zaregistrována pro Škodovy závody v Plzni, a to 15. prosince 1923. O dva roky později se začala objevovat i na autech, to když došlo ke spojení automobilky Laurin & Klement se strojírenskými závody.
Škoda vypsala na novou ochrannou známku veřejnou soutěž, a proto dodnes zůstává jméno autora loga obestřeno tajemstvím. Další z teorií je, že autorem nápadu byl tehdejší obchodní ředitel Tomáš Maglič, kterému v kanceláři visel obraz indiána. Samotné zpracování loga je zcela určitě dílem profesionála – říká se, že by jím mohl být sochař, a to buď Otto Gutfreund, nebo Otakar Španiel. Možná šlo ale o kolektivní dílo a teprve časem vznikla finální podoba loga.
Jisté je, že Škoda si před 100 lety zaregistrovala dvě podoby ochranné známky – okřídlený šíp s pěti pery a nápisem Škoda a okřídlený šíp s třemi pery. Jednodušší varianta se prosadila, protože byla lépe čitelná i v malém provedení. A v téměř nezměněné podobě se používá dodnes.
Logo Škoda se od 20. let objevovalo na automobilech hlavně ve stříbrné, modré a červené barvě. Tak tomu bylo až do 90. let. K větší grafické úpravě loga došlo až po spojení s koncernem Volkswagen. Od prosince 1992 modrou barvu nahradila zelená, v mezikruží se objevil nápis ŠKODA. Součástí loga se opět stal vavřínový věnec. Od roku 1994 se začalo používat logo v kombinaci barev zelená a černá.
V roce 2011 představila Škoda Auto nový firemní design a spolu s ním také inovované logo. Zelený odstín okřídleného šípu se změnil na světlejší a černý kruh se přebarvil na chromovaný. Logo využívalo 3D prvky, a tak působilo výrazně plastičtějším dojmem. Změnilo se i písmo nápisu ŠKODA – ten už nebyl součástí kruhu s okřídleným šípem, ale používal se nad logem nebo pod ním.
Těsně před 100letým výročím okřídleného šípu došlo k zatím poslední změně korporátní identity Škoda Auto. Značka klade ještě větší důraz na ekologii, udržitelnost a elektromobilitu. To vedlo k proměně barev, nové firemní odstíny jsou smaragdová a elektrická zelená.
Od 3. dubna 2023 se název ŠKODA a symbol okřídleného šípu používají více odděleně. Na autech se jako logo objevuje pouze nápis ŠKODA v novém fontu – hlavní změnou je integrace háčku nad písmenem Š. Symbol okřídleného šípu se opět vrátil k dvourozměrné podobě, aby byl snadno prezentovatelný v digitálním světě. Jinak ale svůj design zásadně nezměnil, a tak je to už více než 100 let, co symbolizuje hodnoty značky Škoda.