Zeptejte se,
rádi Vám poradíme.
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Přehledné porovnání operativního leasingu, jeho výhody a rozdíly proti úvěru či nákupu vozu ,,po staru”. Více informací zde
Rychlé odkazy
Čtení všech informací nemusí být pro každého. Zakládáme si na osobním přístupu a rádi Vám pomůžeme s výběrem. Stačí si vybrat! Kontaktujte naše prodejce
Potřebujete objednat do servisu? Objednejte se online nebo kontaktujte naše servisní poradce, kteří se s Vámi dohodnou na konkrétním termínu.
Otevírací doba servisu Škoda: PO – PÁ 7:00 – 17:00
Otevírací doba servisu VW, SEAT: PO – PÁ 7:00 – 17:00
David Brož
Vedoucí servisu Škoda
+420 739 099 988
broz@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Tomáš Serbus
Servisní poradce
+420 730 158 503
serbus@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Radek Fidrich
Vedoucí servisu VW, SEAT
+420 739 093 930
fidrich@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Lukáš Hujer
Servisní poradce
+420 739 602 557
hujer@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Současná společnost Škoda historicky navazuje na firmu Laurin & Klement, která vznikla na základě nespokojenosti se zákaznickými službami a jedné neúspěšné reklamace. I tomu jsme se věnovali v článku o Vývoji vozidel Škoda. Společnost několikrát změnila svůj název a postupně rozšiřovala svoji působnost i do dalších zemí a kontinentů. V roce 1991 pak zakotvila pod křídly německého koncernu Volkswagen Group.
Tři hlavní závody značky Škoda se stále nacházejí v České republice. Kromě nich se vozy vyrábějí na Slovensku, v Indii a Číně – právě tam v různých továrnách koncernu Volkswagen Group. Menší množství vozů se vyrobí na Ukrajině a nově (od roku 2020) také v Kazachstánu. V Rusku byly v souvislosti s válkou na Ukrajině výroba a exportní prodej vozů Škoda od začátku března 2022 pozastaveny. Pro ŠKODU bylo do té doby Rusko druhým nejsilnějším trhem, což může v roce 2023 přinést jisté ekonomické dopady.
V každém ze jmenovaných závodů vzniká jen část produkce značky. Například v Mladé Boleslavi se vyrábějí vozy FABIA, OCTAVIA, SCALA, KAROQ, KAMIQ a ENYAQ iV. V bratislavském závodě se specializují pouze na KAROQ a třeba v čínském I-čengu se montoval RAPID.
V současné době jenom v České republice působí celkem 273 autorizovaných prodejců a servisních partnerů značky Škoda. Druhá největší automobilka u nás (Hyundai) disponuje sítí 159 prodejen, což je téměř poloviční odstup od značky Škoda. Vyšší odbyt značce ovšem zajišťují prodejci po celém světě – v Evropě, Asii, Africe a Jižní Americe. Od roku 2007 působí značka také v Austrálii. Do Severní Ameriky se vozy Škoda bohužel nedovážejí, na tamním trhu byly k dostání v 50. a 60. letech.
Nejvíce vozů značky Škoda se tradičně prodá v Číně. Za ní dříve dominovalo Rusko, kde se ovšem vzhledem k válečným událostem trh zatím uzavřel. Nejvíce vozů ve své historii prodala Škoda v roce 2018, konkrétně 1,25 milionu, od té doby už prodeje klesaly. K určitému snížení obchodních úspěchů došlo především v letech 2019 až 2020, kdy politické ochlazení vztahů mezi Čínou a Německem vedlo k nižšímu zájmu o automobily vyrobené pod křídly Volkswagenu. Strategicky významný a rostoucí trh je pro ŠKODU nyní v Indii, kde své dodávky loni více než zdvojnásobila. Klíčovým krokem využití růstového potenciálu bude v příštích letech rozsáhlejší expanze na vietnamský trh.
Pod záštitou německého koncernu se Škoda podílí na vývoji modulární platformy pro elektromobily a ve výrobních závodech v České republice plánuje vyrábět baterie pro elektromobily. Čistě elektrický vůz Škoda ENYAQ iV je v prodeji od září 2020. Kromě něj se pracuje na dvou prototypech VISION E a Škoda VISION iV. Původní plány byly velmi smělé – do roku 2025 Škoda chtěla vyrábět pět elektrifikovaných modelů. V roce 2018 plán ještě rozšířila a rozhodla se pro výrobu deseti modelů, čtyři z nich by měly být plug-in hybridy a šest čistě elektromobily. Do svého plánu elektromobility investuje Škoda dvě miliardy eur.
V roce 2022 držela Škoda AUTO i nadále třetinu českého trhu. Vozy z mladoboleslavské automobilky dominovaly žebříčku nejprodávanějších modelů v České republice a Škoda zůstala jedničkou rovněž v segmentu elektromobilů. Vůbec nejúspěšnějším modelem se stal již zmiňovaný ENYAQ iV. Z hlediska objemu se český trh stal druhým největším odbytištěm vozů Škoda na celém světě. Na tuzemském trhu zaujímá 33procentní podíl, a to zejména díky stabilní síti autorizovaných prodejců, mezi něž patří i AUTOCENTRUM Jičín. „Navzdory očekávatelnému poklesu si značka Škoda na svém domácím trhu vedla se ctí. Výsledek považujeme s ohledem na úskalí ve výrobě za pozitivní a pevně věříme, že rok 2023 bude rokem zkracování dodacích lhůt a pokračováním úspěchu na domácím trhu,“ uvádí v tiskové zprávě Jiří Maláček, vedoucí obchodní organizace Škoda AUTO ČR.
I přes poměrně složitou ekonomickou a politickou situaci se vedení společnosti Škoda AUTO dívá do budoucnosti s optimismem. Navzdory ekonomické recesi věří, že v letošním roce dosáhne automobilka růstu alespoň o 5 %. V konkrétních číslech to bude znamenat 200 000 nových osobních automobilů. V roce 2023 navíc plánuje představit modernizované varianty vozů KAMIQ a SCALA a v roce 2026 uvede na trh tři nové plně elektrické modely.
V letošním roce očekává značka zákaznický zájem o vybavenější vozy a zvýšenou poptávku po originálních dílech a příslušenství. Pokračovat bude i trend posledních let – přesun zájmu od základních specifikací směrem k lépe vybaveným vozům. Zákazníci si totiž v posledních letech za lepší výbavu rádi připlatí. V předchozích letech sahalo po nejvyšších výbavových stupních 29 % kupujících. Špičkově vybavené vozy nabízíme i v AUTOCENTRU Jičín.