Zeptejte se,
rádi Vám poradíme.
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Přehledné porovnání operativního leasingu, jeho výhody a rozdíly proti úvěru či nákupu vozu ,,po staru”. Více informací zde
Rychlé odkazy
Čtení všech informací nemusí být pro každého. Zakládáme si na osobním přístupu a rádi Vám pomůžeme s výběrem. Stačí si vybrat! Kontaktujte naše prodejce
Potřebujete objednat do servisu? Objednejte se online nebo kontaktujte naše servisní poradce, kteří se s Vámi dohodnou na konkrétním termínu.
Otevírací doba servisu Škoda: PO – PÁ 7:00 – 17:00
Otevírací doba servisu VW, SEAT: PO – PÁ 7:00 – 17:00
David Brož
Vedoucí servisu Škoda
+420 739 099 988
broz@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Tomáš Serbus
Servisní poradce
+420 730 158 503
serbus@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Radek Fidrich
Vedoucí servisu VW, SEAT
+420 739 093 930
fidrich@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Lukáš Hujer
Servisní poradce
+420 739 602 557
hujer@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Ačkoliv jsou stará auta ke korozi náchylnější, ani nové modely nejsou vůči ní imunní. Kvalita použitých materiálů se sice v průběhu let neustále zlepšuje, přesto se ve výrobě používá hlavně ocel. Je levná a dostatečně pevná. Plechy se proto zpravidla ošetřují proti korozi, například pozinkováním. Sebelepší ošetření má ale jen omezenou trvanlivost.
Postačí škrábnutí nebo štěrk, který naruší lak, a na problém je zaděláno. Kromě kapoty, prahů a blatníků je ke korozi náchylný také podvozek, motor nebo třeba výfuk. Prakticky celé vozidlo. Proto je podstatné nepodceňovat prevenci.
Vše začíná už při mytí auta. Během zimy je auto v kontaktu s posypovou solí, která přispívá ke rzi podvozku. Proto je důležité celé auto udržovat v čistotě, lak voskovat pro vyšší odolnost a podvozek ošetřit kvalitním mazivem. Mezi mytím není od věci auto pravidelně kontrolovat a případně ho ručně očistit od soli nebo špíny. Pokud během čištění objevíte rez na spodku auta, jednejte rychle a vyrazte do servisu.
Díky pravidelnému mytí a kontrole vozu lze odhalit včas i malé škrábance na laku. Ty můžete ošetřit dokonce i sami. Stačí lak spolu se rzí zbrousit na kovový podklad, místo odmastit technickým benzínem a poté je zakytovat. Po ztuhnutí se místo jemně obrousí, natře barvou a poté lakem. To zabrání dalšímu šíření. Pokud se nepovažujete za manuálně zručného jedince, svěřte to raději profesionálům.
Pravidelná návštěva servisu se vám vyplatí. Například Škoda poskytuje záruku na karoserii po dobu 12 let. Podmínkou jsou pravidelné servisní prohlídky. Záruka platí pouze na vadu materiálu, nikoliv na poškození vnějšími vlivy.
Pokud koroze zasáhne celý díl auta a objevíte ji pozdě, nezbývá nic jiného než zmíněný díl vyměnit. Opět je dobré návštěvu servisu neodkládat, jinak může dojít k prohnití nosných dílů a v autoservisu se už nepodaří auto zvednout na zvedáku.
Předejít korozi, nebo ji alespoň oddálit, můžete také správným parkováním. Kovovým dílům nesvědčí parkování ve vlhkém prostředí, jako je tráva nebo bláto. Ani vyhřátá garáž není všespásná – naopak, pokud máte auto znečištěné od posypové soli, teplo by zvýšilo agresivitu solné břečky. Řešením je opět auto očistit, a nebo ponechat venku na suchém parkovacím místě. Pokud máte možnost parkovat někde, kde je menší provoz, abyste předešli malým kamínkům a štěrku, lak vám poděkuje. Na druhou stranu auto je tu hlavně pro vás, nikoliv naopak. Proto vsaďte na prevenci, kontrolu a autorizovaný servis Škoda, ať můžete parkovat tam, kde je to pohodlné pro vás.