Zeptejte se,
rádi Vám poradíme.
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Přehledné porovnání operativního leasingu, jeho výhody a rozdíly proti úvěru či nákupu vozu ,,po staru”. Více informací zde
Rychlé odkazy
Čtení všech informací nemusí být pro každého. Zakládáme si na osobním přístupu a rádi Vám pomůžeme s výběrem. Stačí si vybrat! Kontaktujte naše prodejce
Potřebujete objednat do servisu? Objednejte se online nebo kontaktujte naše servisní poradce, kteří se s Vámi dohodnou na konkrétním termínu.
Otevírací doba servisu Škoda: PO – PÁ 7:00 – 17:00
Otevírací doba servisu VW, SEAT: PO – PÁ 7:00 – 17:00
David Brož
Vedoucí servisu Škoda
+420 739 099 988
broz@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Tomáš Serbus
Servisní poradce
+420 730 158 503
serbus@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Radek Fidrich
Vedoucí servisu VW, SEAT
+420 739 093 930
fidrich@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Lukáš Hujer
Servisní poradce
+420 739 602 557
hujer@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Rychlé nabití je skvělou záchranou, pokud zrovna nestíháte a auto hlásí vybito. Pozor si ale dejte na pravidelné využívání. Z dlouhodobého hlediska může rychlonabíjení poškodit životnost baterie, takže budete muset dobíjet daleko častěji, než je nutné. Vyhněte se i úplnému vybití baterky. Nejvhodnější je pomalé nabíjení přes noc.
Odborníci doporučují elektromobil nabíjet do 80 % a zároveň baterii nenechat klesnout pod 20 %. Nabití na max si ponechte na dlouhé výlety. Ušetříte si tak plnou kapacitu li-ion baterie. Platí to i naopak. Pokud auto necháte dlouhodobě vybité, může vám to v budoucnu zavařit.
Auto patří do garáže. Oprava – auto patří na silnici! Podobně jako u benzinových a naftových motorů, je nutné vozidlo jednou za čas projet. Proto pokud zrovna auto nepoužíváte, zvolte alespoň krátkou projížďku a zároveň zkontrolujte stav baterie. Obzvlášť pokud je v garáží zima, nebo naopak extrémní teplo, třeba během letních veder. Kromě baterky to ocení i pneumatiky, které se z dlouhého stání na jednom místě mohou zdeformovat.
Baterka ve vašem autě se v zásadě neliší od baterie vašeho mobilního telefonu nebo notebooku. Jen místo pár gramů váží půl tuny. Proto pokud si někdy nebudete jisti, jak se o baterii starat, vzpomeňte si na klasické poučky o telefonu. V mrazu se rychle vybije a během teplých dnů se může snadno přehřát. Kromě toho se vyhněte i parkovacím prostorům s trvale zvýšenou vlhkostí.
Už dávno se nemusíme spoléhat jen na své instinkty a pocity. Stav baterie můžeme jednoduše zjistit z kontrolní desky auta nebo z chytrých aplikací. Doporučujeme sledovat teplotu baterie, abyste měli jistotu, že nedochází k přehřátí. Pokud zjistíte, že se baterie při nabíjení zahřívá, je dobré to řešit s technikem. Obzvlášť pokud máte auto stále v záruce.
Baterie ve vašem autě je lithium-iontová. V praxi se jí přezdívá li-ion. Při nesprávném zacházení dochází ke ztrátě zásob lithia uvnitř baterie, což vede ke ztrátě aktivního materiálu a degradaci elektrod. To zhoršuje spojení iontů lithia a přispívá ke snížení nabíjecí kapacity. Li-on baterie se složitě recyklují, a proto je zásadní je využívat co nejdéle, abychom snížili dopad na životní prostředí. E-mobilita je přesto sázkou na zelenou, za kterou vám planeta poděkuje.
Ať vám vaše auto slouží co nejdéle!