Zeptejte se,
rádi Vám poradíme.
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Přehledné porovnání operativního leasingu, jeho výhody a rozdíly proti úvěru či nákupu vozu ,,po staru”. Více informací zde
Rychlé odkazy
Čtení všech informací nemusí být pro každého. Zakládáme si na osobním přístupu a rádi Vám pomůžeme s výběrem. Stačí si vybrat! Kontaktujte naše prodejce
Potřebujete objednat do servisu? Objednejte se online nebo kontaktujte naše servisní poradce, kteří se s Vámi dohodnou na konkrétním termínu.
Otevírací doba servisu Škoda: PO – PÁ 7:00 – 17:00
Otevírací doba servisu VW, SEAT: PO – PÁ 7:00 – 17:00
David Brož
Vedoucí servisu Škoda
+420 739 099 988
broz@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Tomáš Serbus
Servisní poradce
+420 730 158 503
serbus@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Radek Fidrich
Vedoucí servisu VW, SEAT
+420 739 093 930
fidrich@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Lukáš Hujer
Servisní poradce
+420 739 602 557
hujer@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Jak hodnotíte uplynulý rok v rámci prodeje nových vozů?
Rok 2023 určitě nebyl pro prodej nových vozidel tím nejlepším rokem v historii. Lidé jsou samozřejmě ovlivněni aktuální ekonomickou situací. Nicméně i přesto se prodej nových vozidel stále drží na velmi dobré úrovni. V AUTOCENTRU Jičín těžíme hlavně z toho, že i přes vysoké finanční náklady disponujeme velkým množstvím skladových vozidel, která jsou ihned k odběru. Skladem máme stále kolem 80 nových vozidel, a na to zákazníci velmi slyší.
Které typy vozů jsou u zákazníků nejoblíbenější?
Nejprodávanějším segmentem v nových vozech jsou určitě vozy kategorie SUV (crossover). Takže od modelu Kamiq přes Karoq až po největší Kodiaq. Model Kamiq je nejprodávanější v benzínové motorizaci 1,0 TSI 81 kW s manuální převodovkou. Model Karoq zase se silnější benzínovou motorizací 1,5 TSI 110 kW ve spojení s automatickou převodovkou DSG. Vůz Škoda Kodiaq se nejvíce prodává v dieselové motorizaci 2,0 TDI 147 kW DSG 4×4. Velmi oblíbeným modelem je i Škoda Kodiaq RS s nejsilnější benzínovou motorizací 2,0 TSI 180 kW DSG 4×4.
V čem byl rok 2023 zajímavý?
Největším trendem byl určitě výprodej skladových vozidel Škoda Fabia Combi III. generace. Jedná se o velmi oblíbený model s výborným poměrem ceny a užitného prostoru. Dá se říci, že za podobnou cenu už klienti žádné nové vozidlo v této kategorii neseženou. Na každé vozidlo, které jsme měli na skladě, bylo několik vážných zájemců, a měli jsme dokonce vytvořený pořadník.
Jak nejčastěji lidé nový automobil financují?
U retailových klientů stále převažuje bezhotovostní způsob platby. Nicméně stále populárnější je i operativní leasing. Pro uživatele je tento způsob velmi výhodný a bezstarostný. Nemáte žádnou velkou počáteční investici, jezdíte stále s novým vozem, nemusíte řešit pozáruční opravy, servisní náklady, ani zimní obutí. Vše máte zahrnuto v pravidelné měsíční splátce.
Jaké hlavní benefity můžete zákazníkům nabídnout?
Zákazníci jsou čím dál náročnější jak na samotná vozidla, tak na profesionalitu prodejního personálu. Prodejci se v průběhu roku účastní mnoha školení, která jsou završena certifikací, kde se ověřují získané znalosti. Ke každému zákazníkovi přistupujeme individuálně se 100% péčí. Myslím si, že právě vysoká profesionalita a styl jednání našich prodejců je naše velmi silná stránka.
Chystáte na rok 2024 nějaké novinky?
Rok 2024 bude nabitý novinkami. Na počátku roku nás čeká příchod faceliftované velmi oblíbené dvojice Škoda Scala a Škoda Kamiq. Dále nás čeká také facelift Škoda Octavia IV. generace, která je takovým bestsellerem. Nejočekávanějšími novinkami roku 2024 jsou zcela nové generace vozů Škoda Superb a Škoda Kodiaq. Oba modely budeme mít na salonu k vidění ve druhém kvartálu. Rok 2024 pro nás tedy bude velmi významný a přelomový.
Jak hodnotíte rok v rámci prodeje ojetých vozů Škoda Plus?
Ojeté vozy se obecně prodávají stále velmi dobře. Všechna nabízená auta máme skladem a jsou ihned k odběru, což naši klienti hodnotí jako velkou výhodu. V AUTOCENTRU Jičín jich máme zatím nejvíce v historii firmy, a to přes přes 400 ojetých vozů koncernových značek, z nichž je 250 aut značky Škoda.
Krizi jsme nijak výrazně nepocítili, pouze v rámci zvýšení úrokové sazby na provozní financování. Znamená to denně sledovat trh a reagovat případnou úpravou ceny, abychom zachovali optimální obrátkovost skladu. Tento rok hodnotím jako úspěšný, neboť opět prodáme přes 1 000 ojetých vozů. Máme stálý a profesionální kolektiv. Klienti se k nám rádi vracejí, my je vždy rádi vidíme a děláme maximum, aby byli spokojeni. Pro příští rok chystáme i nějaké novinky, ty ale zatím neprozradím.
Které typy automobilů se prodávaly nejvíce?
Nejvíce se v programu Škoda Plus prodávaly a prodávají vozy s vyšší výbavou. Toto je trend, který trvá již delší dobu. Pokud mám být konkrétní, tak modely Superb a Kodiaq. Teď ke konci roku firmy vždy optimalizují daně a dochází k nárůstu prodejů. Prodáváme tak všechny modely, příslušenství i finanční služby.
Jsou zákazníci náročnější?
Řekla bych, že ano, a to především, co se týče výbavy. Ať už je to nový klient, nebo ten, který si už u nás kupoval vůz v minulosti. Chce minimálně tu stejnou výbavu, nebo vyšší. Jednoduše nějakou přidanou hodnotu. Je to samozřejmě o větším pohodlí i užitku. Pokud třeba v nabízeném vozidle chybí jeden výbavový prvek, vůz si raději nekoupí a počkají.
Naší velkou výhodou je individuální a profesionální přístup ke každému z nich. Je jedno, jestli si vybírají Fabii, nebo Škoda Superb s výbavou Laurin a Klement, celý prodejní proces musí být vždy perfektní od začátku do konce.
Za úspěšný prodej jste několikrát získali ocenění. Je to pro vás motivace?
Ano, v minulosti jsme několikrát získali Ocenění Škoda Auto za úspěšný prodej. Máme také velmi dobrá hodnocení na našich webových stránkách a chválí nás přímo naši klienti, což je pro nás dostatečně velká motivace se zlepšovat a trend stále držet. Našim klientům bych za vše chtěla upřímně a ze srdce poděkovat. A děkuji také svým kolegům, jsem vděčná za svůj tým profesionálů!
Jak nejčastěji lidé ojetý automobil financují?
Až 60 % našich klientů kupuje za hotové, ostatní využívají jiné typy financování vozu. V předchozích letech to bylo trochu jinak. Zákazníci ale nyní zjistili, že si díky financování mohou dovolit nejen auto ve vyšší kategorii, ale i vyšší výbavu, a hotovost jim zůstane na další výdaje. Úroková sazba, kterou vyhlašuje ČNB, je sice o trochu vyšší, než byli klienti zvyklí, ale naše financování obsahuje skvělé benefity. Jednak předplacený servis a přezutí vozu po celou dobu zdarma, u menších vozů nabízíme zimní kola a také hotovostní slevu až 20 tisíc korun z ceny vozu. Chceme našim klientům vyjít vždy maximálně vstříc, protože koupě vozu je investice na několik let dalších let a vozidlo by mělo dobře sloužit.
Jak hodnotíte rok v rámci prodeje ojetých vozů Das Welt Auto?
Oproti loňskému roku jsme ze strany zákazníků pocítili zvýšený zájem o ojeté vozy. I když začátek roku byl poněkud vlažnější, tak v druhé polovině jsme se začali dostávat zpět do obvyklých kolejí. Jediné, co se nám negativně projevuje na aktuálních výsledcích, je výše úrokových sazeb, a to jak na provozním financování, tak v produktové nabídce pro zákazníky. Pokud bych tedy měl zhodnotit tento rok z hlediska prodeje ojetých vozů, tak jej hodnotím úspěšně.
Které typy aut se prodávaly nejvíce?
Nejvíce se nám prodávají vozy vyšší třídy, tedy SUV a combi. Pokud bych to měl konkretizovat z hlediska modelů, tak to byly vozy Volkswagen Passat a Tiguan Allspace. V těchto modelech pak převládaly naftové motorizace s automatickou převodovkou. Co mě trochu překvapilo, je fakt, že mezi zákazníky zatím stále není velký zájem o elektromobily.
Jak nejčastěji lidé ojetý automobil financují?
Obdobně, jako zmiňovala kolegyně Iva Bohuňovská – i u nás více než polovina klientů kupuje za hotové. Ostatní využívají i přes vyšší úrokové sazby spotřebitelský úvěr na financování vozu nebo operativní leasing. Důvodem je podobně jako u zákazníků programu Škoda Plus to, že si mohou dovolit auto ve vyšší kategorii nebo s lepší výbavou.
Nastaly nějaké změny v nákupním chování vašich zákazníků?
Za poslední tři roky bylo velmi proměnlivé. V covidové době byl celkový nedostatek vozidel, a to jak nových, tak ojetých. Zákazníci proto bez velkého přemýšlení nakupovali vše, co bylo na skladě. Poté se situace poměrně rychle obrátila a většina obchodníků měla ojeté vozy skladem. To se odrazilo na jejich ceně, která padala. Zákazníci tak začali nad nákupem více přemýšlet a vybírat si. Nyní se situace na trhu stabilizovala a je bez velkých výkyvů.
Chystáte na rok 2024 nějaké novinky?
Pro rok 2024 chystáme některé změny, které by se měly odrazit v další spokojenosti našich zákazníků. Více ale zatím nebudu prozrazovat. Dozví se to ti, kteří nás budou pravidelně sledovat. 😊
Jak se tento rok dařilo servisu?
Servisní služby to každý rok mívají jako na houpačce – chvíli nahoře, a chvíli zase dole. Obtížný je pro nás start roku, protože je potřeba servisní zakázky naplánovat, ale nikdy moc dopředu nevíme, kolik bude práce. Na jaře začnou servisní prohlídky, vždy se vše rozjede, pak přijde období prázdnin a dovolených, což znamená výkyvy jak v zakázkách, tak v personálním obsazení. No a posledním takovým hektickým obdobím je konec roku, kdy zase chceme vše dohnat a zákazníci také. Letos jsme se s tím ale velice dobře popasovali.
Mé velké poděkování patří hlavně kolegům v servisu, kteří jsou nejen odborníci ve své profesi, ale dělají vše pro to, aby se naši klienti spokojení vraceli. Řekl bych, že se nám to daří. Jsem velice rád za tým lidí, se kterými spolupracuji, a neměnil bych!
Jezdí lidé do servisu pravidelně, nebo spíše na údržbě šetří?
Ano, bohužel spíše šetří, a je to vidět hlavně v posledních měsících. Řekl bych, že to tak nějak kopíruje nynější ekonomickou situaci. Je velice obtížné prodat nějaké služby navíc, byť jsou v rámci prevence neméně důležité, například jako výměna oleje. Projeví se to pak v budoucnu. Mluvím třeba o úkonech, jako je dezinfekce klimatizace, seřízení geometrie apod. Někteří klienti nedají ani na naše důrazné doporučení. Doufejme, že se situace zlepší. Cítíme také značný úbytek zakázek v sezónních akcích, jako je zimní a jarní prohlídka nebo kontrola vozu před dovolenou. Na co ale klienti jezdí stále, je pravidelná servisní prohlídka. Ty jsou totiž povinné kvůli záruce na vozidlo.
S jak starými vozidly k vám klienti jezdí?
V poslední době je u nás trendem nárůst klientů s vozy staršími 10 let. To v autorizovaném servisu není zvykem. Největší klientelu máme s vozy do stáří cca 8 let. Nevím, co je důvodem, ale věřím, že je to dobrá zkušenost s naším servisem, nebo možná doporučení. Každopádně nás těší, že i majitelé starších vozidel jsou ochotni do svých vozů investovat více financí, protože v porovnání s neznačkovým servisem je ten autorizovaný samozřejmě dražší. I když v mnoha ohledech tomu tak být nemusí.
Máte nějaké nové služby?
Každý rok se snažíme více přizpůsobovat trhu a požadavkům našich klientů, což se odráží v jejich spokojenosti a v tom, že našich služeb opakovaně využívají. Co se týče rozšíření, tak jsme se začali více zabývat čištěním interiérů vozidel a rozšířili jsme tým pracovníků, kteří vozidla čistí. Stále více klientů totiž dbá na čistotu a dezinfekci vozidla a nechá jej alespoň jednou ročně důkladně vyčistit.
Jaký byl letos zájem o zapůjčení karavanu? Kdy jsou nejvíc žádané?
Vysoký zájem o obytné vozy z období pandemie stále přetrvává. Jednoznačně nejvytíženější jsou letní měsíce, přesněji červen–září. S kolegy jsme měli co dělat, abychom stíhali výměny vozidel mezi klienty, protože většina předávání probíhala ve stejný den. Dokonce jsme museli dočasně posílit i náš tým, aby bylo možné to zvládat a udržet obvyklou kvalitu našich služeb.
Máte už rezervace na další rok? Kdy je vhodné si rezervaci udělat?
Rezervace na příští rok už nějaké máme. Zatím na zimní měsíce, ale do konce roku očekávám už nějakou obsazenost i na letní měsíce, jako to bylo minulý rok. Naši stálí klienti moc dobře vědí, že není radno s rezervací na letní měsíce vyčkávat na poslední chvíli.
Máte spíše stálé zákazníky, nebo vás vyhledají i noví?
Jak jsem již naznačil, máme vytvořenou poměrně stálou klientelu. Nadále se ale poptávka rozšiřuje i o zákazníky nové. Naše půjčovna karavanů získává dobré jméno a klienti se k nám vrací kvůli spokojenosti s našimi službami. Máme například jednoho, který každoročně přijede až z Českých Budějovic, nebo klienty z Prahy, kde je široká nabídka, ale stejně raději poptají nás. Pár klientů si obytný vůz půjčí dokonce i několikrát za rok. Nových zákazníků ale máme stejně zatím většinu. Z nich se pak vždy někteří vrátí.
Jaké byly oblíbené destinace?
Můžu s jistotou říct, že naše obytné vozy navštívily většinu evropských zemí. Nejčastěji se však naši zákazníci podívali s obytňákem do Rakouska, Itálie, Francie, Norska a samozřejmě i na výlety po České republice. Musím však zmínit, že letos jsme sledovali rostoucí zájem o dovolené v Polsku a zpětné vazby byly vždy velmi pozitivní.
Jak hodnotíte uplynulý rok z pohledu marketingových aktivit? Co nového jste pro klienty vymysleli?
I v roce 2023 jsme se snažili být marketingově aktivní. Jak v online prostředí, na našich sociálních sítích Facebook a Instragram, tak i v offline prostředí na různých prezentačních akcích a eventech. V roce 2023 vyšly dvě novinky značky Škoda, a to modely Scala a Kamiq po faceliftu, což naše marketingová komunikace nemohla vynechat. A samozřejmě jsme se věnovali natáčení zajímavých i vtipných videí na naše sociální sítě a náš Youtube. Naši followeři tak mohli nakouknout do servisu nebo se nechat inspirovat různými tipy, které jsme jim nasdíleli.
Určitým vývojem prošly i naše webové stránky. U většiny nabízených skladových vozů můžete vidět profesionální fotky z nového fotoboxu, který jsme u nás nechali vystavět, a nově také videa, kde si můžete vůz prohlédnout ještě lépe.
Na jakých akcích jsme vás mohli vidět?
Zúčastnili jsme se mnoha akcí v Jičíně a okolí. Nejzásadnější pro nás a naše klienty je každoroční Nabitý den Škoda testovacích jízd, který vždy pořádáme při akci Jičínský Food Festival. Spolu s klienty jsme testovali šest vozů, které si mohli na vlastní kůži vyzkoušet a prohlédnout. Nejžádanějším modelem byl elektromobil Škoda Enyaq Coupé RS iV, který se prakticky po celý den nezastavil.
Spolupráci s Jičín Žije jsme rozšířili, takže jsme byli vidět i na dalších akcích, jako třeba 7 pádů Honzy Dědka nebo Terapie sdílením. Loni jsme po několika letech obnovili spolupráci s organizací Jičín – město pohádky, takže i letos jsme v ní pokračovali. Náš vůz třeba dopravil na festival pana Jiřího Lábuse, který je dlouholetým patronem akce.
Jakou spolupráci máte s místními sportovními kluby a neziskovkami?
Dlouhodobě podporujeme místní sportovce a sportovní kluby. Mezi ně patří třeba HC Jičín a HBC Jičín. I letošní rok projezdili trenéři a členové realizačních týmů v našich vozech. Nezapomněli jsme ani na místní stacionář pro handicapované osoby – APROPO Jičín. To profrčelo rokem 2023 ve Fabii od nás.
Co pro firmu znamená spolupráce se známými tvářemi?
Baví nás a myslím, že je oboustranně spokojená. Letos jsme ale ukončili marketingovou spolupráci s moderátorem Ondřejem Sokolem. Velmi nás těší, že byl s našimi vozy a službami vždy spokojen a zůstane naším klientem i nadále. Náš vůz i servis mu tak bude i nadále parťákem a Ondřeje můžete minimálně dvakrát do roka v Jičíně vídat, když veze auto třeba na výměnu pneumatik. Kdo k nám stále neodmyslitelně patří, je kuchař Roman Staša, který jezdí v našem voze už čtvrtým rokem. Pro rok 2024 tomu nebude jinak.
Roman se už teď těší na nového Kodiaqa, který ho bude po celý příští rok vozit k lidem domů na vaření BEZ ADRESY.
Prozradíte nám nějaké novinky na další rok?
Příští rok bude velmi zajímavý díky dvěma zbrusu novým modelům Škoda! Určitě si nenecháme ujít příležitost je klientům pořádně představit a samozřejmě budou mít možnost si je i otestovat, např. na Jičínském Food festivalu. Zúčastníme se i spousty dalších akcí a budeme neustále připraveni na různé novinky, kterými vám naše služby představíme. My na vavřínech rozhodně neusneme. 😊