Zeptejte se,
rádi Vám poradíme.
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Přehledné porovnání operativního leasingu, jeho výhody a rozdíly proti úvěru či nákupu vozu ,,po staru”. Více informací zde
Rychlé odkazy
Čtení všech informací nemusí být pro každého. Zakládáme si na osobním přístupu a rádi Vám pomůžeme s výběrem. Stačí si vybrat! Kontaktujte naše prodejce
Potřebujete objednat do servisu? Objednejte se online nebo kontaktujte naše servisní poradce, kteří se s Vámi dohodnou na konkrétním termínu.
Otevírací doba servisu Škoda: PO – PÁ 7:00 – 17:00
Otevírací doba servisu VW, SEAT: PO – PÁ 7:00 – 17:00
David Brož
Vedoucí servisu Škoda
+420 739 099 988
broz@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Tomáš Serbus
Servisní poradce
+420 730 158 503
serbus@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Radek Fidrich
Vedoucí servisu VW, SEAT
+420 739 093 930
fidrich@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Lukáš Hujer
Servisní poradce
+420 739 602 557
hujer@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Ilustrační obrázek: jízda na neutrál vs. brzdění motorem
Při motorovém brzdění motor funguje jako kompresní brzda. Když se přepne na nižší převodový stupeň, motor je vyzván, aby pracoval proti rotaci kol, což vytváří brzdicí účinek. Vyplácí se jak u jízdy z kopce, tak po rovině.
Tip č. 1: Z kopce je nejlepší jet na takový převod, při kterém motor brzdí vaši rychlost u maximální povolené rychlosti. Dbejte však na to, aby podřazení nebylo na úkor velkého odporu – není vhodné např. jet na jedničku z kopce v obytné zóně 20 km/h. Takovým předčasným podřazením dojde k nepřiměřenému zvýšení otáček za minutu.
Tip č. 2: Pokud víte, že za chvíli budete přijíždět na kruhový objezd a nespěcháte, můžete jet 200 až 300 metrů zadarmo. Dosáhnete toho tím, že budete pouze pomalu podřazovat, a ke kruhovému objezdu přijedete bez jediného sešlápnutí brzd. Uspokojivá představa, že?
Ilustrační obrázek
Tato metoda spočívá v plném sešlápnutí plynového pedálu, následném vyřazení, a tak stále dokola. V této fázi vozidlo jede bez použití plynu – využívá kinetickou energii, kterou nabralo během fáze pulsu.
Při jízdě z kopce jezděte na neutrál pouze ve chvíli, kdy pod kopcem nebudete zastavovat, ale bude následovat delší rovina nebo stoupání. Faktem je, že tím ušetříte peníze a velké množství energie, kterou byste museli vynaložit na vyjetí kopce z nižší počáteční rychlosti.
Pokud chcete při jízdě dosáhnout co největší úspory peněz, tak už víte, že jedete za 0 Kč jen tehdy, když máte zařazeno a nešlapete na plyn. Jet na neutrál se vyplatí zejména ve chvíli, kdy sjíždíte kopec, po kterém nebudete zastavovat. Nezapomeňte ale, že podle § 7 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o silničním provozu, je řidič motorového vozidla s hmotností nepřevyšující 3,5 t povinen mít zařazený rychlostní stupeň, jestliže to vyžaduje bezpečnost jízdy.