Zeptejte se,
rádi Vám poradíme.
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Přehledné porovnání operativního leasingu, jeho výhody a rozdíly proti úvěru či nákupu vozu ,,po staru”. Více informací zde
Rychlé odkazy
Čtení všech informací nemusí být pro každého. Zakládáme si na osobním přístupu a rádi Vám pomůžeme s výběrem. Stačí si vybrat! Kontaktujte naše prodejce
Potřebujete objednat do servisu? Objednejte se online nebo kontaktujte naše servisní poradce, kteří se s Vámi dohodnou na konkrétním termínu.
Otevírací doba servisu Škoda: PO – PÁ 7:00 – 17:00
Otevírací doba servisu VW, SEAT: PO – PÁ 7:00 – 17:00
David Brož
Vedoucí servisu Škoda
+420 739 099 988
broz@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Tomáš Serbus
Servisní poradce
+420 730 158 503
serbus@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Radek Fidrich
Vedoucí servisu VW, SEAT
+420 739 093 930
fidrich@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Lukáš Hujer
Servisní poradce
+420 739 602 557
hujer@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Zatímco Toyota Prius, první komerčně prodávané auto s regenerativními brzdami, přišlo na trh v roce 2000, základ tu byl už o desítky let dříve. American Motor Car Company v roce 1967 představila prototyp elektroauta právě s rekuperačním brzděním. Dnes tento vynález používáme nejen pro auta, ale také pro elektrická kola, skútry, vlaky nebo skateboardy.
Elektrická a plug-in hybridní vozidla jsou poháněna elektrickou energií. Jednoduše to znamená, že auto nabíjíme ze zdroje, jako je například wallbox, zásuvka nebo nabíjecí stanice. Při jízdě elektromobilem je možné využít také energii vznikající při brzdění. Auto je následně schopné energii rekuperovat a ukládat ji do akumulátorů. Ve zkratce – rekuperace přeměňuje kinetickou energii na elektrickou. Ačkoliv vám nedobije baterii na celodenní jízdu, efektivně prodlužuje dojezd. Kromě toho také rekuperační brzdění šetří brzdné jednotky.
Existuje široká řada vozů s rekuperačním neboli regenerativním brzděním. Máte z čeho vybírat! Už při první jízdě ucítíte rozdíl. U většiny vozů si ale můžete brzdění nastavit podle svých potřeb a preferencí. Pokud chcete, aby systém ukládal co největší množství energie, stačí zvolit nejvyšší stupeň rekuperačního brzdění.
Naopak, pokud vám není příjemné, že auto brzdí už při lehkém dotyku pedálu, můžete tento typ brzdění úplně vypnout. Některé automobily mají také automatický tempomat, který využívá rekuperaci brzdné energie. Senzory sledují vůz jedoucí před vámi a pomocí brzdové regenerace se přizpůsobí jeho rychlosti.
Rozdíl si můžete vyzkoušet na vlastní kůži. Objednejte si například testovací jízdu ve voze Škoda Enyaq iV v našem AUTOCENTRU Jičín.