Zeptejte se,
rádi Vám poradíme.
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Přehledné porovnání operativního leasingu, jeho výhody a rozdíly proti úvěru či nákupu vozu ,,po staru”. Více informací zde
Rychlé odkazy
Čtení všech informací nemusí být pro každého. Zakládáme si na osobním přístupu a rádi Vám pomůžeme s výběrem. Stačí si vybrat! Kontaktujte naše prodejce
Potřebujete objednat do servisu? Objednejte se online nebo kontaktujte naše servisní poradce, kteří se s Vámi dohodnou na konkrétním termínu.
Otevírací doba servisu Škoda: PO – PÁ 7:00 – 17:00
Otevírací doba servisu VW, SEAT: PO – PÁ 7:00 – 17:00
David Brož
Vedoucí servisu Škoda
+420 739 099 988
broz@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Tomáš Serbus
Servisní poradce
+420 730 158 503
serbus@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Radek Fidrich
Vedoucí servisu VW, SEAT
+420 739 093 930
fidrich@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Lukáš Hujer
Servisní poradce
+420 739 602 557
hujer@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Jak roste infrastruktura dobíjecích stanic, je jasné, že v elektromobilitě jsme za bodem zlomu a stane se součástí našich životů. Na začátku roku 2023 máme v Česku přes 1300 veřejných nabíječek. Přibývá stanic s ultrarychlým výkonem nad 75 kilowattů a majitelé elektro nebo plugin hybrid aut je využívají stále více. Máte přesto obavy z nedostatku nabíječek? Česká republika má nadprůměrné pokrytí, a to i oproti Německu nebo třeba Švédsku. Na 100 aut máme 22 veřejných nabíječek, zatímco průměr v Evropské unii je aktuálně pouhých 15.
Nabíjecí stanice pro elektromobily zajišťují PRE, ČEZ, E.ON a další menší dodavatelé. Dohromady obsluhují přes 2500 nabíjecích bodů. Pokud ale vyjedete mimo Prahu, kde je koncentrace stanic nejhustší, je dobré si cestu naplánovat podle stanic. K tomu vám pomůžou mapy na stránkách poskytovatelů nebo server Nabijto.cz, kde můžete vyhledávat jak podle lokality, tak podle typů konektorů a zásuvek. Informace o nejbližší stanici najdete také v aplikacích dodavatelů sítě. Přes ně si můžete ověřit i aktuální obsazenost nebo uhradit svou spotřebu.
Nemáte jasno v typu nabíjení? Běžně se setkáte s AC, DC a HPC nabíjením. AC dobíjí střídavým proudem, který je šetrnější k baterii, ale pomalejší. Oproti tomu DC, které auto dobije za pár desítek minut, využívá stejnosměrný proud. Pokud ale toužíte po nejrychlejším dobití, hledejte HPC (nebo UFC). Ultrarychlé nabíjení je praktické, ale dražší. Také při pravidelném používání opotřebovává baterku.
Kromě nabíječek se řeší také konektory. V tuzemsku a Evropě máme sjednocený standard, kdy pro DC se používá CCS konektor a pro AC Mennekes. V Evropě se také využívá typ konektoru CHAdeMO, který ale není moc rozšířený. Pokud vyrazíte mimo Evropu, počítejte s jinými typy konektorů a nezapomeňte na adaptér.
Mnoho majitelů elektroaut dobíjí doma na noční proud. Je to šetrná a ekonomická varianta, která ale není vždy možná. Abyste ušetřili i na cestách, doporučujeme se registrovat u konkrétních poskytovatelů, kde jako jejich zákazník získáte výhodnější nabídku na kWh. Pozor, ČEZ a PRE mají zpoplatněný nejen čas nabíjení, ale i dobu strávenou u stojanu.
Pokud nechcete řešit placení po každém nabíjení, můžete využít systém roamingu, například Powerpass od Škoda Auto nebo Chargee. Výhodou je, že ať už nabíjíte u kohokoliv, přijde vám jedno vyúčtování měsíčně. Powerpass funguje po celé Evropě, což oceníte nejen při pravidelném cestování.
Pokud vyrazíte do zahraničí bez chytré karty, můžete to opět vyřešit aplikací, například Bonnet. Funguje podobně jako Powerpass. Můžete také zkusit vyhledat bezúplatné nabíječky přes službu Chargemap, například v obchodních centrech nebo u hotelů. Zkušení uživatelé elektroaut doporučují vybrat si jednoho poskytovatele v zemi, do které jedete a registrovat se u něj jako zákazník. Pak máte vždy jistotu, že někde zvládnete nabít a zaplatit. Počítejte ale s tím, že infrastruktura dobíjecích stanic nemusí být tak hustá jako u nás.
Evropská unie podporuje rozvoj dobíjecích stanic pomocí dotací, a to až do výše 30 tisíc za jeden dobíjecí bod. Za poslední rok vzrostl počet nabíječek o 30 procent a počítá se s rozvojem i do budoucna. Ministr dopravy Martin Kupka plánuje v dalších šesti letech vydat až 6 miliard korun na rozvoj dobíjecí infrastruktury u dálnic a ve městech. Část peněz by měla putovat z evropských fondů.
Dalším krokem k většímu rozmachu elektromobility není dostupnost stanic, ale nižší pořizovací cena vozu. Nejlevnější elektrovůz koupíte přibližně za půl milionu. Pokud nechcete čekat na vývoj levnějšího vozidla, ojeté elektroauto je skvělou volbou. Rádi vám poradíme s výběrem.