Zeptejte se,
rádi Vám poradíme.
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Přehledné porovnání operativního leasingu, jeho výhody a rozdíly proti úvěru či nákupu vozu ,,po staru”. Více informací zde
Rychlé odkazy
Čtení všech informací nemusí být pro každého. Zakládáme si na osobním přístupu a rádi Vám pomůžeme s výběrem. Stačí si vybrat! Kontaktujte naše prodejce
Potřebujete objednat do servisu? Objednejte se online nebo kontaktujte naše servisní poradce, kteří se s Vámi dohodnou na konkrétním termínu.
Otevírací doba servisu Škoda: PO – PÁ 7:00 – 17:00
Otevírací doba servisu VW, SEAT: PO – PÁ 7:00 – 17:00
David Brož
Vedoucí servisu Škoda
+420 739 099 988
broz@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Tomáš Serbus
Servisní poradce
+420 730 158 503
serbus@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Radek Fidrich
Vedoucí servisu VW, SEAT
+420 739 093 930
fidrich@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Lukáš Hujer
Servisní poradce
+420 739 602 557
hujer@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
V Mladé Boleslavi, kde největší tuzemská automobilka sídlí, se zároveň nachází její největší výrobní závod. I když je společnost od roku 1991 součástí německého koncernu Volkswagen Group, dlouhodobě se drží na pozici domácí jedničky co do výše tržeb. Zároveň je největším českým exportérem, ale také jedním z největších zaměstnavatelů. V roce 2020 činil její obrat 424,3 mld. Kč a v roce 2021 422,6 mld. Kč.
Historii automobilového závodu v Mladé Boleslavi začali psát v roce 1895 dva nadšení cyklisté – mechanik Václav Laurin a knihkupec Václav Klement. Založili maličký podnik Laurin & Klement na výrobu jízdních kol. A co je k tomu vedlo? Jedna neúspěšná reklamace. Václav Klement si totiž koupil nové kolo značky Germania, které se mu rozbilo. Na reklamační dopis psaný česky přišla z Ústí velmi neomalená reakce: Ať už pisatel píše, co chce, měl by použít srozumitelný jazyk. S takovou odpovědí se Klement nemohl spokojit, a tak si založil vlastní firmu. Od roku 1899 pak začíná továrna Laurin & Klement vyrábět motocykly Slavia, díky čemuž se stala první motocyklovou továrnou jak v Rakousku-Uhersku, tak v Německu.
První automobil postavený v roce 1905 se stal prodejním hitem. Nesl označení Voiturette A a díky jeho ohromnému komerčnímu úspěchu se v roce 1907 stala automobilka akciovou společností.
V roce 1925 došlo ke spojení původní firmy se strojírenským koncernem Škoda, s čímž se pojí také zánik značky Laurin & Klement. Nově vyvíjené vozy už plně přecházely na jméno a znak Škoda. Úspěch tehdejší společnosti se zřetelně projevil ve fyzické podobě závodu, který díky úvěru za 220 milionů Kč prošel výraznou reorganizací ve prospěch velkosériové pásové výroby. Zároveň vznikl nový čtyřpatrový objekt karosárny a sedlárny a také nová uhelná elektrárna. Rozmach společnosti, která tehdy zaměstnávala přibližně čtyři tisíce osob, zabrzdila hospodářská krize spojená naopak s redukcí výroby a propouštěním. Po krizových letech závod ovšem znovu nastartoval výrobu na plné obrátky.
V roce 1991 se automobilka stala součástí koncernu Volkswagen. Kromě tří výrobních závodů v České republice se dnes její vozy vyrábějí také na Slovensku, v Indii a Číně. Menší množství automobilů se montuje na Ukrajině a v Kazachstánu. V souvislosti s válkou na Ukrajině byly od začátku března 2022 pozastaveny výroba a exportní prodej v Rusku, přestože ruský trh byl do té doby pro Škodu druhý nejsilnější.
Škoda Fabia S2000 je rallyový automobil specifikace Super 2000 odvozený od druhé generace vozu Fabia. Vyrábí se v rámci Škoda Motorsport. V letech 2009 až 2014 získaly posádky s Fabií S2000 padesát národních a mezinárodních titulů. V roce 2010 se závodní Fabia dočkala evoluce – změnil se vzhled její přídě, který odrážel především úpravy civilní verze. Dalších kosmetických změn se dočkala v roce 2014.
Nejúspěšnější rallyové auto své kategorie šlo doslova na dračku – jen v roce 2018 se jich prodalo 80, celkově po světě jezdí již 270 vozů. Za největší devizu auta specialisté považují jeho spolehlivost. Ani jeden z vozů továrního týmu totiž nikdy nemusel odstoupit kvůli technickým problémům.
Modernizovaná Škoda 120 L se začala vyrábět od roku 1988 v tzv. verzi de Luxe. Do výroby šla souběžně s vozy nové typové řady Škoda 781 (Favorit), protože produkce ani jednoho z vozů by ještě zcela nepokryla kapacitu výrobních a montážních linek. I tak se ovšem jednalo o vozidlo velmi výjimečné – však se zeptejte své babičky nebo svého dědy na auto jeho mládí, určitě hned zmíní ŠKODU 125 L. Celkem jich po našich silnicích jezdilo 50 tisíc a poslední sjel z výrobní linky v roce 1990.
Pokud bychom se měli podívat na vývoj vozů Škoda z hlediska běžného řidiče, nelze opomenout osobní automobil Felicia, který v letech 1994 až 2001 vyráběla Škoda Auto. Oblíbená Felicia vznikla jako pětidveřový hatchback, pětidveřové kombi, užitkový pick-up, větší užitkový Vanplus a vůz Felicia FUN. Na tomto modelu se výrazně projevilo začlenění automobilky do koncernu Volkswagen. Koncepčně sice vůz vycházel z předchozího modelu Škoda Favorit, pyšnil se ovšem pokročilejším designem, byl osazován různými typy motorů a obecně se těšil velké spolehlivosti. Škoda Felicia se stala velmi častým vozidlem celých vozových parků různých firem a institucí. Stovky a tisíce jich používali zaměstnanci České pošty, tehdejšího Českého Telecomu a Policie ČR, které sloužilo více než 5 500 kusů vozidel. Do Felicií nasedali i poslanci Poslanecké sněmovny ČR, sloužily také jako vozy taxislužeb a autoškol. V roce 2008 šlo s 406 tisíci kusy o vůbec nejčastější vozidlo v českém vozovém parku. Nejrozšířenějším automobilem zůstala Felicia až do roku 2010, kdy tyto vozy tvořily 8,74 % českého vozového parku. Od roku 2021 je nejrozšířenějším vozidlem Škoda Octavia.
Značka Škoda získala v roce 2011 již pojedenácté ve švýcarském Auto Illustrierte ocenění pro nejlepší auta v kategorii cena/kvalita. Za nejspolehlivější značku ji vybrala i odborná porota ve Velké Británii v roce 2015. Čtrnáctkrát byla vyhlášena českou firmou roku v soutěži Českých 100 nejlepších. Úspěchům vozů značky Škoda se ovšem budeme věnovat v příštím článku.