Zeptejte se,
rádi Vám poradíme.
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Přehledné porovnání operativního leasingu, jeho výhody a rozdíly proti úvěru či nákupu vozu ,,po staru”. Více informací zde
Rychlé odkazy
Čtení všech informací nemusí být pro každého. Zakládáme si na osobním přístupu a rádi Vám pomůžeme s výběrem. Stačí si vybrat! Kontaktujte naše prodejce
Potřebujete objednat do servisu? Objednejte se online nebo kontaktujte naše servisní poradce, kteří se s Vámi dohodnou na konkrétním termínu.
Otevírací doba servisu Škoda: PO – PÁ 7:00 – 17:00
Otevírací doba servisu VW, SEAT: PO – PÁ 7:00 – 17:00
David Brož
Vedoucí servisu Škoda
+420 739 099 988
broz@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Tomáš Serbus
Servisní poradce
+420 730 158 503
serbus@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Radek Fidrich
Vedoucí servisu VW, SEAT
+420 739 093 930
fidrich@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Lukáš Hujer
Servisní poradce
+420 739 602 557
hujer@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Možná byste to neřekli, ale už při výběru vozu byste měli vědět, který motor si chystáte pořídit. Pokud si totiž vyberete špatně, mohla by se vaše nepromyšlená koupě promítnout ve vysokých nákladech na časté opravy auta.
Jednoduchou pomůckou pro vyřešení této otázky je, zda vozidlo budete častěji používat na:
To znamená, že i přes vyšší spotřebu benzínového motoru je někdy takový vůz vhodnější než naftový. S výběrem si u nás můžete nechat poradit.
Rozdílná spotřeba se dá vysvětlit více faktory. Jedním z nich je porovnání energetické hodnoty paliva.
Energetická hodnota paliva se vyjadřuje v kilowatthodinách na litr. Určuje, kolik energie je palivo schopno uvolnit při spálení.
Benzín – 8,9 kWh/l
Nafta – 10 kWh/l
(hodnoty jsou přibližné)
Rozdíl těchto hodnot je důsledkem různého chemického složení. Nafta obsahuje delší uhlíkové řetězce než benzín, což jí umožňuje uvolnit více energie během spalovacího procesu.
Benzínové motory pracují na principu zážehového spalování. Vzduch a palivo jsou smíchány již před začátkem spalování a zapálí se jiskrou ze zapalovací svíčky. Říká se tomu Ottův cyklus.
Naftové motory jsou naopak vznětové. Palivo se vstřikuje do vysoce stlačeného vzduchu, čímž se samo vznítí – dieselový cyklus. Tento princip umožňuje efektivnější přeměnu paliva na energii díky vyššímu stupni komprese, což vede k vyšší termické efektivitě motoru.
Shrňme si tedy veškerá pro a proti obou motorů, abychom vám usnadnili rozhodování, které vozidlo by pro vás bylo lepší.
Benzínová auta | Naftová auta |
+ nižší pořizovací cena + nižší emise NOx a pevných částic + tichá a komfortní jízda + lepší zrychlení |
+ nižší spotřeba paliva + vyšší točivý moment + dlouhá životnost + nižší náklady na palivo |
– vyšší spotřeba paliva – nižší točivý moment – vyšší náklady na palivo – neúsporná jízda při delších trasách |
– vyšší pořizovací cena – nižší výkon při nízkých otáčkách – vyšší náklady na údržbu (např. doplňování AdBlue u novějších vozů) – problémy se startováním ve velmi nízkých teplotách |
Při výběru vozidla byste tedy měli zohlednit více faktorů než jen spotřebu – pořizovací cenu vozidla, jízdní preference, náklady na palivo a očekávané využití.
Lákají vás přece jen výhody elektrických motorů? Přečtěte si Jaký elektrovůz vybrat pro vaše potřeby!