Zeptejte se,
rádi Vám poradíme.
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Přehledné porovnání operativního leasingu, jeho výhody a rozdíly proti úvěru či nákupu vozu ,,po staru”. Více informací zde
Rychlé odkazy
Čtení všech informací nemusí být pro každého. Zakládáme si na osobním přístupu a rádi Vám pomůžeme s výběrem. Stačí si vybrat! Kontaktujte naše prodejce
Potřebujete objednat do servisu? Objednejte se online nebo kontaktujte naše servisní poradce, kteří se s Vámi dohodnou na konkrétním termínu.
Otevírací doba servisu Škoda: PO – PÁ 7:00 – 17:00
Otevírací doba servisu VW, SEAT: PO – PÁ 7:00 – 17:00
David Brož
Vedoucí servisu Škoda
+420 739 099 988
broz@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Tomáš Serbus
Servisní poradce
+420 730 158 503
serbus@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Radek Fidrich
Vedoucí servisu VW, SEAT
+420 739 093 930
fidrich@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Lukáš Hujer
Servisní poradce
+420 739 602 557
hujer@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Každé ráno se sejdeme s kolegy v lakovně v Jičíně, která spadá pod autorizovaný servis vozů Škoda, VW a SEAT, a naplánujeme si práci na celý den. Často ale plán měníme podle aktuálních priorit. V lakovně máme rozdělenu práci na pozice autolakýrníka a přípraváře. Přípravář se stará o poškozené nebo vyměněné díly. Tyto díly se připraví a následně jsou umístěny do lakovací kabiny (boxu), kde je přebírá lakýrník. Lakování náhradních dílů se během běžného pracovního dne opakuje dvakrát až třikrát.
Mezitím pracujeme na míchání barvy a přípravě vzorku, aby byl odstín nově nalakovaných dílů co nejpodobnější barvě auta. Vybrat správný odstín je poměrně složité a je nutné kombinovat denní a umělé světlo. Po lakování auto pečlivě zkontrolujeme a následně se přechází k leštění. Někdy leštíme jen opravený díl, jindy na přání zákazníka celé auto. Práce je velmi různorodá a každý den je zcela odlišný.
Nejčastěji děláme lakování aut po nehodě. Opravy jsou různé a závisí na rozsahu poškození auta. Nejčastěji se setkáváme s opravou laku na přední části vozu, zejména předních náraznících, blatnících a kapotě. Nesmíme ale opomenout oděrky z parkovišť, které jsou prakticky na každém autě.
Mezi hlavní trendy dnešní doby rozhodně patří vícevrstvé lakování. Při této metodě se používá zabarvený čirý lak, který se zbarví inkoustem. Tento lak zůstává stále průhledný, ale zvýrazňuje sytost a efekt barvy. Dvouvrstvé lakování, kde se používá základová a vrchní krycí vrstva, nemá takové výsledky. Velké popularitě se nyní těší i matné laky pro auta, které dodávají vozům elegantní a luxusní vzhled. Informace a nové postupy nám předává náš dodavatel barev. Také se pravidelně školíme, abychom byli co nejlepší.
Záleží na rozsahu poškození. Obvykle se opravy pohybují v rozmezí tří až pěti dní, ale samozřejmě existují i případy, kdy se některá poškození dají opravit už za jeden den. To je například oprava škrábance na nárazníku, kdy ho rozbrousíme a následně přelakujeme.
Novodobé trendy nám poskytují spoustu zajímavých možností. Používáme tzv. přilnavostní plniče, které nám zajistí maximální přilnutí materiálu (barev, plničů, laků) k plastu. Na holé plechy používáme reaktivní základy, které zajišťují co nejvyšší antikorozní ochranu. Při leštění používáme technologie a materiály na vodní bázi, které jsou ekologické a účinné. Lešticí pasta hodně brousí a zároveň i leští, což nám umožňuje rozleštění drobných škrábanců, například z kartáčových myček. V případě drobných oděrek se díl nemusí lakovat celý. Škrábance nebo dírky od kamínků se lehce zakápnou barvou či lakem, následně se rozleští – a díl je opraven.
Mezi největší výzvy patří opravy velkých ploch, zejména na užitkových vozech a dodávkách. Pokud bychom se bavili o konkrétních autech, mohu zmínit VW Multivan, kde se při poškození a výměně celého zadního blatníku musí lakovat i interiérový a zavazadlový prostor. Části interiéru či motorového prostoru se často lakují také u osobních automobilů. Další výzvou je pro nás vícevrstvé lakování a matný lak, kdy se musí dávat pozor na počet vrstev barvy a hlavně na její odstín, aby perfektně seděl se zbytkem auta. U matného laku je potřeba vybrat správný stupeň matu.
Z vlastní praxe bych zmínil lakování starého vozu Ford Mustang z roku 1970. Taková oprava trvá až devět měsíců, protože je nutné dodržovat přesný postup pro dosažení co nejlepšího výsledku. Nejčastěji ale v AUTOCENTRU Jičín lakujeme moderní automobily, které běžně vídáte na silnicích. Každá oprava je svým způsobem zajímavá a neobvyklá. Každý díl je jinak poškozen, a proto se ke každému vozu přistupuje individuálně. K opravám vozů používáme nejmodernější technologie, nářadí a materiály, které splňují veškeré požadavky na kvalitu a trvanlivost, odolnost proti UV záření a zároveň jsou šetrné k životnímu prostředí.
Nejčastěji lak auta poškodí klasická kartáčová myčka, proto doporučuji vyhledávat bezkontaktní myčku nebo mýt automobil ručně. Důležité je také mýt auto pravidelně, alespoň dvakrát do měsíce. Neměli byste zapomínat na mytí auta v zimních měsících, kdy je na silnicích spousta soli, která lak auta velmi poškozuje, a následně může docházet až ke korozi dílů. Keramická a nano ochrana zajistí delší životnost laku. V současné době jsou tak odolné, že po nanesení vydrží až tři roky. Za zmínku stojí také potažení předních dílů, hlavně nárazníku s kapotou, PPF fólií, aby se zabránilo poškození od kamínků. Fólie zároveň slouží jako ochrana proti UV záření.