Zeptejte se,
rádi Vám poradíme.
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Přehledné porovnání operativního leasingu, jeho výhody a rozdíly proti úvěru či nákupu vozu ,,po staru”. Více informací zde
Rychlé odkazy
Čtení všech informací nemusí být pro každého. Zakládáme si na osobním přístupu a rádi Vám pomůžeme s výběrem. Stačí si vybrat! Kontaktujte naše prodejce
Potřebujete objednat do servisu? Objednejte se online nebo kontaktujte naše servisní poradce, kteří se s Vámi dohodnou na konkrétním termínu.
Otevírací doba servisu Škoda: PO – PÁ 7:00 – 17:00
Otevírací doba servisu VW, SEAT: PO – PÁ 7:00 – 17:00
David Brož
Vedoucí servisu Škoda
+420 739 099 988
broz@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Tomáš Serbus
Servisní poradce
+420 730 158 503
serbus@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Radek Fidrich
Vedoucí servisu VW, SEAT
+420 739 093 930
fidrich@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Lukáš Hujer
Servisní poradce
+420 739 602 557
hujer@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Autonomní vozidlo nepotřebuje řidiče. Řídí samostatně za pomoci radarů, kamer, navigace a dalších počítačových systémů. Zcela autonomní řízení by znamenalo revoluci na silnicích. Řidič by si nemusel dělat starosti s řízením, auta by dokonce neměla ani volanty.
Autonomní vozy vykazují nižší nehodovost a přispívají k plynulosti provozu. Stačí jim také užší silnice.
Plně autonomní vozy jsou ve fázi vývoje. Většina autonomních vozidel se vyvíjí jako elektromobily. Aby počítačové systémy fungovaly 100% samostatně, musí si poradit za každé situace. Dalším problémem zůstává etika a související legislativa – zatím není jasné, kdo by nesl odpovědnost za nehodu. Stejně tak panují obavy z možného napadení hackery.
Ačkoliv autonomní vozidla mohou znít jako hudba budoucnosti, některé systémy autonomní jízdy možná využíváte ve svém autě i vy. Existuje pět úrovní autonomních aut:
V současné době jsou na českém trhu dostupná autonomní vozidla druhého stupně, například od značky Škoda. Podle analýzy společnosti Accenture se předpokládá, že do roku 2030 nebude možné koupit vozy stupně 5, stupně 3 a 4 by měly tvořit jen 5 % trhu.
Stupně automatizace vozidel definuje organizace SAE. Jedná se o profesní sdružení odborníků z oblasti leteckého, automobilového a dopravního průmyslu. Nicméně bezpečnost autonomních vozidel mají v rukou jednotlivé státy, které stanovují legislativu. Nejdále je Německo, které jako první země na světě umožnilo provoz vozů stupně 3. Od května 2022 jsou u našich sousedů v prodeji vozidla značky Mercedes tříd S a EQS s funkcí Drive Pilot.
Než se auto bez řidiče dostane na silnici, bude potřeba ještě mnoho let vývoje. Testování probíhá v různých úrovních. Vozy se testují na simulátorech a uzavřených polygonech. Jeden takový vybudovala automobilka BMW u Sokolova. V některých státech probíhá testování aut v běžném provozu, za volantem však stále sedí vyškolený řidič.
Testováním prochází nejen vozy, ale zkoumají se také reakce řidičů. To probíhá v autech se dvěma volanty, kdy se autonomní jízda simuluje v běžném provozu a testeři sedí za maketou volantu. Sleduje se jejich chování, pohyby očí či tepová frekvence.
Zatím nejdále se vývoj posunul v segmentu robotických taxíků. Ty se pohybují na vyhrazeném území v několika městech – například taxíky Waymo jezdí v americkém Phoenixu a společnost Pony.ai je provozuje v čínském Nansha. Robotické taxi řídí zcela samostatně, v autě není přítomen řidič. Zákazník si ho objedná přes aplikaci. Robotické taxi využívá množství kamer i laserových senzorů a na střeše je tzv. LiDAR pro dálkové měření vzdáleností.