Zeptejte se,
rádi Vám poradíme.
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Přehledné porovnání operativního leasingu, jeho výhody a rozdíly proti úvěru či nákupu vozu ,,po staru”. Více informací zde
Rychlé odkazy
Čtení všech informací nemusí být pro každého. Zakládáme si na osobním přístupu a rádi Vám pomůžeme s výběrem. Stačí si vybrat! Kontaktujte naše prodejce
Potřebujete objednat do servisu? Objednejte se online nebo kontaktujte naše servisní poradce, kteří se s Vámi dohodnou na konkrétním termínu.
Otevírací doba servisu Škoda: PO – PÁ 7:00 – 17:00
Otevírací doba servisu VW, SEAT: PO – PÁ 7:00 – 17:00
David Brož
Vedoucí servisu Škoda
+420 739 099 988
broz@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Tomáš Serbus
Servisní poradce
+420 730 158 503
serbus@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Radek Fidrich
Vedoucí servisu VW, SEAT
+420 739 093 930
fidrich@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Lukáš Hujer
Servisní poradce
+420 739 602 557
hujer@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
S tímto mýtem se váže velké nebezpečí – sjíždíte-li prudký kopec, vozidlo nabírá na rychlosti a jste nuceni brzdit mnohem více, než kdybyste měli zařazeno, tedy brzdili motorem. Tím nadměrně přehříváte brzdy a hrozí, že se vám vize úspory při tzv. “plachtění na neutrál” stane osudnou. Na konci sjezdu se vaše brzdové destičky přehřejí a může se stát, že nezastavíte.
Spotřeba paliva se v tuto chvíli zvyšuje, protože motor musí překonávat vnitřní tření. Potřebuje dodávat energii pro běh různých systémů v autě. Větší rozdíl ve spotřebě pocítíte v benzínových autech. Je u nich vždy méně skutečně přeměněné energie na užitečnou práci pohánění vozidla než u vozů s naftovými motory..
Provedli jsme redakční srovnávací test na 5 vozidlech různých značek aut s manuální převodovkou a zaznamenali jejich okamžitou spotřebu na neutrál v rychlosti 40 km/h ze stejného kopce:
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4×4 110kW | 0,6 l/100km |
Kia Pro_ceed GT 1.6 GDI 150kW | 2,5 l/100km |
Dacia Dokker 1.6 SCe 75kW | 1,7 l/100km |
Volkswagen Golf IV. Variant 1.9 TDI 74kW | 2,1 l/100km |
Mazda 3 2.0 Skyactiv 121kW | 0,8 l/100km |
Poznámka: Přesnost těchto měření mohla být ovlivněna kvalitou senzorů, softwaru a technologiemi, které daný výrobce automobilů používá.
Rozdílné hodnoty z našeho srovnávacího testu můžeme vysvětlit na základě 5 obecných faktorů, které ovlivňují okamžitou spotřebu automobilů:
Vyzkoušením jízdy na neutrál v různých autech jsme zjistili, že při jízdě s vyřazenou rychlostí se vám může projeté palivo prodražit až o několik desítek korun na 100 km. Pokud by vás zajímalo plachtění u aut s automatickou převodovkou, přečtěte si Chyby, které ničí automatickou převodovku.