Zeptejte se,
rádi Vám poradíme.
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Přehledné porovnání operativního leasingu, jeho výhody a rozdíly proti úvěru či nákupu vozu ,,po staru”. Více informací zde
Rychlé odkazy
Čtení všech informací nemusí být pro každého. Zakládáme si na osobním přístupu a rádi Vám pomůžeme s výběrem. Stačí si vybrat! Kontaktujte naše prodejce
Potřebujete objednat do servisu? Objednejte se online nebo kontaktujte naše servisní poradce, kteří se s Vámi dohodnou na konkrétním termínu.
Otevírací doba servisu Škoda: PO – PÁ 7:00 – 17:00
Otevírací doba servisu VW, SEAT: PO – PÁ 7:00 – 17:00
David Brož
Vedoucí servisu Škoda
+420 739 099 988
broz@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Tomáš Serbus
Servisní poradce
+420 730 158 503
serbus@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Radek Fidrich
Vedoucí servisu VW, SEAT
+420 739 093 930
fidrich@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Lukáš Hujer
Servisní poradce
+420 739 602 557
hujer@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Chystáte se auto s automatem zaparkovat v kopci? Nikdy nespoléhejte na polohu P, ale využijte parkovací brzdu. U moderních automobilů s elektronickou ruční brzdou by k její aktivaci mělo dojít automaticky.
Poloha P má u automatické převodovky podobu malé západky, která zastaví ozubené soukolí. Velikostí je západka srovnatelná s propiskou a rozhodně není dělaná na to, aby udržela hmotnost vozu.
Krok, který řidiči dělají v zájmu úspory paliva. Minimální úspora ale může být vykoupena poškozením drahé převodovky. Auta s automatem při jízdě vpřed počítají s režimem D. Ten by měl zůstat zařazen až do ukončení jízdy.
Změny režimu mezi pohybem a stáním jsou pro automatickou převodovku nejnáročnější. Mají probíhat relativně s malou frekvencí a především ve chvíli, kdy vozidlo stojí – rozhodně ne za jízdy.
Zde také záleží, jak funguje automatická převodovka ve vašem autě. Některé vozy disponují ochrannými prvky, které vám zařazení neutrálu a následné vrácení režimu D za jízdy ani neumožní. U modernějších automatů vyřazení na neutrál navíc nedává smysl ani z pohledu úspory paliva, protože auto šetří palivo samo bez vašeho přičinění.
Pokud jste zkoumali, jak jezdit s automatem, jistě jste na tohle doporučení narazili. Zpátečku byste neměli zařazovat před úplným zastavením vozu. Tato informace je velmi rozšířená, protože platí i u manuálu. Přesto se najde mnoho řidičů, kteří tyto pokyny nerespektují – především kvůli spěchu. Ušetřená vteřina vás ale může vyjít pěkně draho.
Před změnou režimu z D na R se musí zcela přestat točit kola automobilu. Jestli vůz ještě nezastavil a vy již řadíte zpátečku, vzniká nadměrné tření, které vede k selhání převodovky nebo jejímu rychlejšímu opotřebení.
Na pozoru se mějte i v situacích, kdy auto s automatickou převodovkou nestartuje. Pokud se ho budete snažit roztáhnout, jste na nejlepší cestě k likvidaci převodovky. Roztažení navíc ze své podstaty ani není u automatu možné.
Tažení či vyprošťování lze uskutečnit za předpokladu, že je zařazen neutrál a motor běží. I při jízdě na neutrál je totiž zapotřebí, aby byla převodovka promazávána olejem, jinak hrozí její zničení. Auto s automatickou převodovkou byste měli táhnout na laně jen pár kilometrů a nízkou rychlostí. Konkrétní pravidla tažení najdete v návodu k obsluze vozu.
Další běžnou chybou řidičů je podceňování servisu. Klíčová je zejména výměna oleje převodovky, k níž by mělo dojít po 60 až 120 tisících kilometrech. Čím častější je výměna oleje, tím lépe pro životnost převodovky. Správný interval byste měli najít v servisním plánu svého automobilu, i když ani to není pravidlem.
V AUTOCENTRU Jičín se vám o servis vozu rádi postaráme a prodloužíme tak životnost a správné fungování vašeho vozu. Při čekání na provedení servisu si u nás můžete vypít dobrou kávu a k dispozici máte i Wi-Fi, pokud potřebujete pracovat nebo si chcete zkrátit čas surfováním na internetu.