Zeptejte se,
rádi Vám poradíme.
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Přehledné porovnání operativního leasingu, jeho výhody a rozdíly proti úvěru či nákupu vozu ,,po staru”. Více informací zde
Rychlé odkazy
Čtení všech informací nemusí být pro každého. Zakládáme si na osobním přístupu a rádi Vám pomůžeme s výběrem. Stačí si vybrat! Kontaktujte naše prodejce
Potřebujete objednat do servisu? Objednejte se online nebo kontaktujte naše servisní poradce, kteří se s Vámi dohodnou na konkrétním termínu.
Otevírací doba servisu Škoda: PO – PÁ 7:00 – 17:00
Otevírací doba servisu VW, SEAT: PO – PÁ 7:00 – 17:00
David Brož
Vedoucí servisu Škoda
+420 739 099 988
broz@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Tomáš Serbus
Servisní poradce
+420 730 158 503
serbus@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Radek Fidrich
Vedoucí servisu VW, SEAT
+420 739 093 930
fidrich@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Lukáš Hujer
Servisní poradce
+420 739 602 557
hujer@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Petr Přibyl, ředitel servisních služeb společnosti AUTOCENTRUM Jičín
Bez ohledu na sezonu řešíme především problémy s opravami brzd a nejrůznější hluky podvozků. Velmi často měníme také tlumiče.
Pravidelná údržba a kontrola vozidla prospívá zejména brzdám. Na tlumiče má ovšem největší vliv to, jakým způsobem je auto užívané. Tím mám na mysli třeba i to, zda je přetěžované, tedy zda neustále vozíte nadměrné a těžké náklady. Velký vliv na tlumiče má samozřejmě i to, po jakých silnicích se pohybujete. Obecně platí, že čím horší a vytlučenější silnice, tím problematičtější stav tlumičů a podvozku vozidla. Pokud si tedy můžete vybrat, jestli pojedete po silnici III. třídy nebo po nějaké lepší, určitě pravidelně volte lepší cestu. Při pravidelném ježdění po silnicích III. třídy budou mít vaše tlumiče kratší životnost. Na stav podvozku i tlumičů působí také další vnější vlivy.
Občas nás trápí nekvalifikovaně provedené úkony u jednotlivých záležitostí. Pokud se například zákazník pustí do údržby sám, měl by si o ní zjistit podstatné informace, aby věděl, jaké součástky vyžadují údržbu. Často se například setkáváme s přemazáváním pohyblivých částí vozů, což není v každém případě ku prospěchu.
Poměrně časté chyby se pak majitelé vozů dopouštění při doplňování motorového oleje. Zákazníci si často myslí, že vrchní ryska měrky je ideálním ukazatelem pro hladinu naplnění oleje. Ovšem to je chyba, ten by měl být ve středové poloze. K podobným chybám dochází i při doplňování dalších provozních kapalin.
Jednoznačně pravidelná výměna motorového oleje, oleje v automatické převodovce, oleje v pohonu 4 x 4, všude tam má pravidelnost velký vliv. Když klient kilometry přejíždí, není to pro vůz ideální.
Pravidelné kontroly v servisu mohou odhalit případný výskyt koroze a jeho včasné řešení výrazně prodlouží životnost vozu. Některé součásti karoserie jsou náchylné na povětrnostní vlivy a právě pravidelnou kontrolou a včasným řešením se dá předejít nejhoršímu. Obecně platí, že když problémy podchytíme už v začátku, jejich řešení zpravidla nebývá tak finančně a časově náročné.
Autodílna AUTOCENTRA Jičín
V zimě majitele vozů jednoznačně trápí údržba akumulátorů. Zanedbanou údržbu nebo nutnou výměnu řešíme každou zimu stále dokola. V letní sezóně v posledních letech často řešíme nefunkčnost a neúčinnost klimatizace, na kterou klienti přicházejí skutečně na poslední chvíli. Nevyzkoušejí si klimatizaci včas, a když pak udeří vedra, zjišťují, že jim klimatizace nefunguje.
Vždycky by měli mít čistý výhled, tedy udržovat čelní sklo z vnitřní i vnější strany bez šmouh, nánosů prachu či listí. Setřít by měli i stěrače a z čelního skla odstranit veškeré listy, květy a další napadané nečistoty. Pokud by je stěrače při jízdě rozmazávali po čelním skle, nikdy by nedocílili 100% čistého výhledu.
Pečovat by měli také o interiér vozu a dopřát mu pravidelný úklid, aby se ve voze nehromadily bakterie a viry. Minimálně na měsíční bázi je třeba automobil pořádně uklidit. Při té příležitosti rozhodně není od věci zkontrolovat stav provozních náplní a tlak v pneumatikách.
V servisních kontrolách by se majitelé vozu měli řídit především nastavením od výrobce, to považuji za velmi konkrétní a jednoznačné. Řada výrobců doporučuje roční intervaly, ale skutečně je to individuální. Určitě bych nedoporučoval to podceňovat, ale naopak na servis pravidelně zajet a nechat vůz zkontrolovat. Za rok se skutečně děje spousta věcí a dnešní vozy se skládají z řady pohyblivých částí i elektroniky, kterou je třeba minimálně jednou za rok zkontrolovat.
K tomu by bylo vhodné doplnit sezónní prohlídky na jaře a před zimou. Na nich se obvykle řeší stav pneumatik, akumulátor, podvozek, koroze. Doporučil bych tedy nechat vozidlo zkontrolovat po zimní sezoně a před zimní sezonou.
Petr Přibyl je ředitelem servisních služeb v AUTOCENTRU Jičín. Vozům se věnuje bezmála 14 let, specializuje se především na koncernová vozidla. Sám řídí vůz značky Volkswagen. Ve volném čase se rád věnuje dětem, sportu, cestování. Mezi největší koníčky patří jízda na motocyklu.