

Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Přehledné porovnání operativního leasingu, jeho výhody a rozdíly proti úvěru či nákupu vozu ,,po staru”. Více informací zde
Rychlé odkazy
Čtení všech informací nemusí být pro každého. Zakládáme si na osobním přístupu a rádi Vám pomůžeme s výběrem. Stačí si vybrat! Kontaktujte naše prodejce
Přehledné porovnání operativního leasingu, jeho výhody a rozdíly proti úvěru či nákupu vozu ,,po staru”. Více informací zde
Rychlé odkazy
Čtení všech informací nemusí být pro každého. Zakládáme si na osobním přístupu a rádi Vám pomůžeme s výběrem. Stačí si vybrat! Kontaktujte naše prodejce
Potřebujete objednat do servisu? Objednejte se online nebo kontaktujte naše servisní poradce, kteří se s Vámi dohodnou na konkrétním termínu.
Otevírací doba servisu Škoda: PO – PÁ 7:00 – 17:00
Otevírací doba servisu VW, SEAT: PO – PÁ 7:00 – 17:00
David Brož
Vedoucí servisu Škoda
![]()
+420 739 099 988
broz@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Tomáš Serbus
Servisní poradce
![]()
+420 730 158 503
serbus@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Radek Fidrich
Vedoucí servisu VW, SEAT
![]()
![]()
![]()
+420 739 093 930
fidrich@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Lukáš Hujer
Servisní poradce
![]()
![]()
![]()
+420 739 602 557
hujer@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz


Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Zobrazit kompletní nabídku vozů
Nejoblíbenější vyhledávání:
Nejprodávanější modely:
Přehledné porovnání operativního leasingu, jeho výhody a rozdíly proti úvěru či nákupu vozu ,,po staru”. Více informací zde
Rychlé odkazy
Čtení všech informací nemusí být pro každého. Zakládáme si na osobním přístupu a rádi Vám pomůžeme s výběrem. Stačí si vybrat! Kontaktujte naše prodejce
Přehledné porovnání operativního leasingu, jeho výhody a rozdíly proti úvěru či nákupu vozu ,,po staru”. Více informací zde
Rychlé odkazy
Čtení všech informací nemusí být pro každého. Zakládáme si na osobním přístupu a rádi Vám pomůžeme s výběrem. Stačí si vybrat! Kontaktujte naše prodejce
Potřebujete objednat do servisu? Objednejte se online nebo kontaktujte naše servisní poradce, kteří se s Vámi dohodnou na konkrétním termínu.
Otevírací doba servisu Škoda: PO – PÁ 7:00 – 17:00
Otevírací doba servisu VW, SEAT: PO – PÁ 7:00 – 17:00
David Brož
Vedoucí servisu Škoda
![]()
+420 739 099 988
broz@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Tomáš Serbus
Servisní poradce
![]()
+420 730 158 503
serbus@acjc.cz
servis-skoda@acjc.cz
Radek Fidrich
Vedoucí servisu VW, SEAT
![]()
![]()
![]()
+420 739 093 930
fidrich@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz
Lukáš Hujer
Servisní poradce
![]()
![]()
![]()
+420 739 602 557
hujer@acjc.cz
servis-vw@acjc.cz


V nízkých teplotách se zpomalují chemické reakce v článcích, zvyšuje se vnitřní odpor a systém řízení baterie (BMS) omezuje rekuperaci i rychlé nabíjení, dokud se akumulátor neohřeje. Část energie tedy „padne“ na vlastní teplotní management. K tomu si připočtěte hustší studený vzduch (větší aerodynamický odpor), zimní pneumatiky a chladná ložiska: každá z těchto položek něco přidá a dohromady je rozdíl znát.
Z laboratorních i reálných měření vychází, že hlavním viníkem zimního poklesu dojezdu je právě energie pro HVAC (topení/klimatizace) a až druhotně změny v chemii baterie.

EV nemá „odpadní“ teplo ze spalovacího motoru, proto kabinu vyhřívá přímo z baterie. U Enyaqu ŠKODA naměřila, že z −7 °C na 21 °C vůz vyhřeje interiér za 15 minut s odběrem asi 1,5 kWh energie; poté výkon topení výrazně klesá a k udržování tepla stačí zhruba 2,6 kW, což je pokles zhruba o 57 procent.
To mimochodem vyvrací obavu z „vybití ve dvouhodinové koloně“ – plně nabitý Enyaq 85 by samotné udržování tepla zvládl teoreticky téměř po dobu 29 hodin. V praxi je proto nejdůležitější fáze rozehřátí; jakmile je v kabině teplo, odběr energie na topení už dojezd snižuje podstatně méně.
Vyšší zimní spotřeba a kratší dojezd – významnou roli hraje vytápění kabiny a teplotní management baterie, které berou část energie z akumulátoru. Nejde ale o nic dramatického ani nepředvídatelného. Stačí znát pár principů a osvojit si jednoduché návyky:

Na závěr pro vás máme přehledné shrnutí pěti jednoduchých kroků, které vám pomohou ušetřit desítky procent energie – vaší i vašeho elektromobilu:
Pokud si tyto kroky chcete vyzkoušet v praxi, domluvte si testovací jízdu u nás v AUTOCENTRU Jičín – rádi s vámi vše projdeme na konkrétním elektromobilu.
Zimní pokles dojezdu je normální, ale dá se výrazně zkrotit: předkondicionováním, chytře nastaveným topením a dobrým plánováním nabíjení. Moderní elektromobily ŠKODA se navíc rozehřívají rychle a v mrazech si vystačí s relativně malým výkonem na udržování tepla. Nechte si od nás ukázat, jak z těchto funkcí vytěžit maximum a jak si v zimě udržet dojezd, na který se můžete spolehnout.
Domluvte si zimní servis vašeho elektromobilu v AUTOCENTRU Jičín!